Tev jau ir abonements? Autorizējies
Tiksimies stacijā!
19. gadsimta 80. gados, kad Rīgas un Liepājas ostas Krievijas impērijā vairs nevarēja nodrošināt visu preču eksportu, radās iecere izmantot neaizsalstošo Ventspils ostu. Līniju Ventspils-Maskava gan atklāja vien 1901. gadā. Tas bija privāts dzelzceļš, bet Padomju Krievija 1918. gadā privāto sabiedrību nacionalizēja, un tas pārgāja valsts īpašumā. Pirmās kravas bija graudi, uz Eiropu caur Ventspili nokļuva arī sviests no Sibīrijas. Tagadējā Latvijas teritorijā šis ir garākais dzelzceļš posmā no Zilupes līdz Ventspilij. 2001. gadā pasažieru satiksme iecirknī Ventspils-Tukums II tika pārtraukta, pēc septiņiem gadiem atjaunota, bet 2010. gadā slēgta pavisam. Iedzīvotāji joprojām cer uz pasažieru pārvadājumu atjaunošanu. Kas šobrīd notiek greznajā Ventspils stacijā, kāpēc Elkšķenē ir divas stacijas un kādus stāstus glabā Ugāle, brauksim ciemos un uzzināsim.