Tev jau ir abonements? Autorizējies
Tiksimies stacijā!
Vairāki 19.gadsimta otrajā pusē uzbūvētie dzelzceļi veda arī pa tagadējās Latvijas teritoriju. Tas būtiski samazināja pārkrauto preču apjomu neaizsalstošajā Liepājas ostā. Tāpēc tika nolemts būvēt dzelzceļu Kauņas virzienā, lai to pieslēgtu Sanktpēterburgas-Varšavas dzelzceļa Prūsijas atzarojumam. 1868. gadā gatavību to darīt izteica 20 pretendentu. 276 km garā līnija tika atklāta 1871. gadā. Latvijas teritorijā tā stiepās no Liepājas līdz Vaiņodei. Sākumā te bija četras stacijas, viena no tām Grobiņa, kas vēlāk nosaukta par Gaviezi, ēka uzbūvēta 1908. gadā. Savukārt Dubeņi un Susta pirmo reizi minētas Pirmā pasaules kara laikā. Pasažieru vilcienu kustība starp Liepāju un Vaiņodi tika pārtraukta 1998. gadā. Bet stacijas vēl ir. Gaviezē var pieskarties ne tikai vēsturei, bet arī mākslai. Susta būs jāmeklē pamatīgāk, bet Dubeņos joprojām var nojaust seno godību.