Laikmeta piezīmes klavierēm
3. aprīlis, 2020
Par raidījumuLaikā, kad mainījusies visu lietu
kārtība, un cilvēkiem liegta iespēja stiprināt garu un smelties mūzikas
dziedinošo spēku, baudot to izcilu mākslinieku sniegumā klātienē, Koncertzāle
“Cēsis” aicina pie sevis paviesoties
virtuāli, noskatoties īpašu koncertu, kas piedāvā trīs
spožu latviešu pianistu – Andreja Osokina, Reiņa Zariņa un Daumanta Liepiņa,
solo programmas, kas iezīmē viņu skatījumu uz šo laiku caur katra mūziķa
izraudzīto skaņdarbu prizmu.
Koncertzāles šī gada rezidences
mākslinieka, kaislīgā un harizmātiskā pianista Andreja Osokina programmas
centrs ir Riharda Vāgnera monumentālās operas “Tristans un Izolde” fināls
“Izoldes mīlas nāve”, bet programmas noslēgumā Ludviga van Bēthovena pēdējie
vārdi klaviermūzikā – noslēdzošā Bagatelle no pēdējā opusa klavierēm.
Skaņdarbus, kas, viņaprāt, ir
īpaši piederīgi un nozīmīgi šim brīdim pasaules un sabiedrības vēsturē
izraudzījies Reinis Zariņš – pianists, kura rokraksts ir konceptuālas un filosofiskas
programmas. Viņa skatiens vērsts uz Johana Sebastiana Baha mūziku un Olivjē
Mesiāna grandiozo klavierciklu
“Divdesmit skatieni uz Kristus bērnu”, no kura koncertprogrammai izvēlēta cikla
daļa “Prieka gara skatiens”.
Koncertā izskan arī jaunā un daudzsološā pianista Daumanta
Liepiņa sniegumu. Viņa interpretācijā skan divi romantisma pārstāvja,
komponista Frederika Šopēna klavierdarbi.
Noteiktā valsts ārkārtas
stāvokļa dēļ koncerta ieraksta laikā mūziķi un translāciju nodrošinošais tehniskais
personāls ievēroja visus noteiktos drošības pasākumus, ievērojot sociālo
distanci un rūpējoties par savu un tuvumā esošo veselību. Koncerts tika pārraidīts arī tiešraidē bez
klausītāju klātbūtnes zālē.