Laikmeta piezīmes klavierēm

Saglabāt
Dalīties

3. aprīlis, 2020

Par raidījumu

Laikā, kad mainījusies visu lietu kārtība, un cilvēkiem liegta iespēja stiprināt garu un smelties mūzikas dziedinošo spēku, baudot to izcilu mākslinieku sniegumā klātienē, Koncertzāle “Cēsis” aicina pie sevis paviesoties virtuāli, noskatoties īpašu koncertu, kas piedāvā trīs spožu latviešu pianistu – Andreja Osokina, Reiņa Zariņa un Daumanta Liepiņa, solo programmas, kas iezīmē viņu skatījumu uz šo laiku caur katra mūziķa izraudzīto skaņdarbu prizmu.

Koncertzāles šī gada rezidences mākslinieka, kaislīgā un harizmātiskā pianista Andreja Osokina programmas centrs ir Riharda Vāgnera monumentālās operas “Tristans un Izolde” fināls “Izoldes mīlas nāve”, bet programmas noslēgumā Ludviga van Bēthovena pēdējie vārdi klaviermūzikā – noslēdzošā Bagatelle no pēdējā opusa klavierēm.

Skaņdarbus, kas, viņaprāt, ir īpaši piederīgi un nozīmīgi šim brīdim pasaules un sabiedrības vēsturē izraudzījies Reinis Zariņš – pianists, kura rokraksts ir konceptuālas un filosofiskas programmas. Viņa skatiens vērsts uz Johana Sebastiana Baha mūziku un Olivjē Mesiāna  grandiozo klavierciklu “Divdesmit skatieni uz Kristus bērnu”, no kura koncertprogrammai izvēlēta cikla daļa “Prieka gara skatiens”.

Koncertā izskan arī jaunā un daudzsološā pianista Daumanta Liepiņa sniegumu. Viņa interpretācijā skan divi romantisma pārstāvja, komponista Frederika Šopēna klavierdarbi. 

Noteiktā valsts ārkārtas stāvokļa dēļ koncerta ieraksta laikā mūziķi un translāciju nodrošinošais tehniskais personāls ievēroja visus noteiktos drošības pasākumus, ievērojot sociālo distanci un rūpējoties par savu un tuvumā esošo veselību. Koncerts tika pārraidīts arī tiešraidē bez klausītāju klātbūtnes zālē.