Neikšāns sajūt vēsturi pie klasiskā "Porsche" 911 stūres. Ātruma cilts
Motoru sports
19. augusts, 2020
Par raidījumuLeģendārais "Porsche" 911 Latvijā ir retums pat "Porsche" cienītāju aprindās. Māris Neikšāns atzīst, ka šo spēkratu izvēlējies, jo viņam patīk klasiskas lietas, tostarp arī automašīnas – lai braucot var sajust vēsturi. Viņa 1991. gada "Porsche" modelis ir atjaunots un ķīlēts pēc labākajiem 60. gadu paraugiem. Savulaik tas derējis sportiskai braukšanai, bet šodien ir interesants auto, kas izpelnās uzmanību uz ceļa ar saviem platajiem spārniem un dzeltenajām lampām.
"Porsche" 911 ir zems, ciets un salīdzinoši nepraktisks spēkrats, bet izbraukumā tas turas stabili un iet vienmērīgi. Pauls Timrots arī izpētīs, kas slēpjas zem aizmugurē novietotā motora pārsega. Izrādās, ka šī auto kompaktais motors aprīkots ar dubultdrošu elektrosistēmu ar diviem sadalītājiem un uz katru no sešiem cilindriem ir divas sveces. Tāpat "Porsche" ir 90. gadu modes kliedziens – četru pakāpju automātiskā ātrumkārba – un spoileris ar vakuuma vadību, kas pats paceļas pie 70 kilometriem stundā.
Māris Neikšāns ir pārliecināts, ka leģendārs un klasisks spēkrats ir pateicīgāka investīcija par jaunu auto. Bet kā trāpīt, lai skaista, restaurēta mašīna ir arī braucama, noskaidrosim jaunajā raidījuma sērijā.