Timrots ar 320 km/h traucas Latvijā ražotā lidmašīnā. Ātruma cilts S06E33

Saglabāt
Dalīties

Motoru sports

23. novembris, 2023

Par raidījumu

"Tarragon" stāsts sācies 2010. gadā, kad latvieši iegādājušies pašsaliekamu itāļu lidaparātu un sapratuši – tam ir daudz nepilnību. Rezultātā, piesaistot investoru, ķērušies pie darba paši, un tā jau vairāk nekā 10 gadus SIA "Pelegrin" Latvijā ražo gaisa kuģus, kas izpelnījušies aviācijas ekspertu atzinību visā pasaulē. Šogad "Pelegrin" ražotnē tapuši astoņi lidaparāti, nākamgad plānots saražot vēl 10 līdz 12.

 

Visas 200 "Tarragon" detaļas tiek ražotas tepat, Latvijā. "Pelegrin" valdes loceklis Ingemārs Butkevičs zina stāstīt, ka kopš pirmsākumiem lidmašīnu ģeometrija saglabājusies nemainīga, bet veikti dažādi uzlabojumi. Sākotnējā lidaparātu jauda bijusi 100 zirgspēki, bet nu atsevišķos projektos tā sasniedz pat 200. Tāpat arī top "Tarragon" turbo modelis. Jānis Pētersons, ražošanas vadītājs, Paulam ierāda, kā lidmašīnas detaļas, kuru izmēri ir iespaidīgi, tiek sagatavotas un saliktas kopā. 

 

Paulam ir arī iespēja izlidot Ingemāra vadībā, un viņam ir skaidrs, ka aviācija nav joka lieta – tā ir koncentrēšanās, kas paņem visas domas, spēku un enerģiju. "Tarragon" lidmašīnas ir veiklas un strauji maina virzienu, turklāt ātrums ir ievērojams – lidaparāti var izspiest līdz 370 km/h. 

 

Pēc lidojuma Pauls secina, ka "Tarragon" ir aviācijas mazais Bentley. Kā izrādās, viņš ir tuvu patiesībai – šādu lidaparātu cena ir no 300 000 eiro. Tāpēc tie ir tiešie konkurenti superkāriem ar putna lidojuma brīvību kā papildu pievienoto vērtību.

 

Kā Paulam izdosies savaldīt "Tarragon" lidojuma laikā un kāpēc lidmašīnām ir savi izpletņi, noskaidrosim jaunajā raidījuma sērijā. 

Tev varētu patikt