Lietuvas autosporta leģenda Brundza – no rallija līdz autobūvei. Ātruma cilts

Saglabāt
Dalīties

Motoru sports

15. jūlijs, 2020

Par raidījumu

Šoreiz raidījumā pirmo reizi būs viesis no Lietuvas – Stasys Brundza, rallija leģenda un autobūves inženieris, ko joprojām godā Eiropas trasēs.
Stasys Brundza par PSRS čempionu rallijā pirmo reizi kļuva 1971. gadā, bet 1972. gadā Eiropas čempionāta posmā "Rajd Polski" ar "Moskviču" kopvērtējumā ieguva trešo vietu. Divus gadus vēlāk lietuviešu braucējs ieņēma pirmo vietu "Tour d'Europe" 15 000 kilometru 15 dienu rallija kopvērtējumā. 1976. gadā viņš ar pirmo paša gatavoto "Ladu" startēja pasaules čempionāta posmā, Akropoles rallijā, kur izcīnīja sesto vietu kopvērtējumā – šis rezultāts ar krievu automobili joprojām ir nepārspēts. Tāpat arī leģendārais braucējs cienījamus rezultātus uzrādījis Somijas "Tūkstoš ezeru rallijā".

Tā kā Padomju savienībā auto no rūpnīcām nāca vārgi, lai neatpaliktu no Eiropas spēkratiem, viss bija jādara pašiem. Tāpēc lietuvieši uzbūvēja fabriku, kas saražoja 200 rallija B grupas "Ladas" gadā, un visa PSRS izlase brauca ar Brundzas būvētajiem auto. Turklāt 30 automašīnas eksportēja uz tādām valstīm kā Kolumbija, Panama, Jordānija, Norvēģija, Somija, Austrumvācija un Bulgārija. Savukārt pagājušā gadsimta 80. gados, kad rallija B grupa nežēlīgās jaudas un lielā ātruma dēļ bija dullākā autosportā, Stasys piepildīja savu sapni, uzbūvējot "Ladu Samar" ar vidū novietotu motoru un turbopūti pēc "Lancia 037" parauga.

Kā kur rallija leģenda gūst adrenalīnu pēc karjeras beigām, kā iespējams savienot autobraukšanu ar autobūvi un kāpēc Brundza paklanās to cilvēku priekšā, kuri šodien atjauno "Ladas", noskaidrosim jaunajā raidījuma sērijā!

Tev varētu patikt